לוגו מכללת ברק

מה היא קינסיולוגיה חינוכית והתפתחותית

הקינסיולוגיה היישומית החלה כתוצאה  מסקרנותו  של כירופרקט בשם ד"ר ג'ורג' ג'יי גודהרט, אשר במהלך עבודתו הבחין שקיים מצב של שרירים חלשים ללא סיבה המתחזקים לסירוגין אצל חולים שונים, מאחר ואותם שרירים מתחזקים ונחלשים לאורך זמן, עורר הדבר את סקרנותו.

במהלך שנות המחקר שערך מצא ד"ר גודהרט סיבות שונות לתופעה זו. הוא גילה ששרירים נחלשים באופן מיידי כאשר הגוף חשוף לגירוי מזיק, ולעומת זאת הם מתחזקים בנוכחות חומר טיפולי. כך גילה  שקיים קשר בין עיוות תנועה ומצב בריאות כללי לבין היחלשות שריר, כמו גם שהגורמים להיחלשות השרירים הם התוצאה של לחצים שונים המשפיעים על מערכת העצבים של הגוף ועל איבריו, כאשר גורמים נוספים להיחלשות השרירים יכולים להיות: מחסור בוויטמינים, רגישויות למזון, טפילים, רעלים וכימיקלים. מאוחר יותר התגלה כי היחלשות או התחזקות ההשפעות הללו גם מושגות על ידי בעיות רגשיות ונפשיות. ההליך מבוסס על ההנחה שהגוף זוכר כל חוויה, על כן ביכולתו לתת לנו הערכה אמתית יותר מהמוח, המספר את הסיפור שאנו רוצים להאמין בו. תלמידי מכללת ברק לומדים להביא את הגוף לכך שייתן תשובות לדברים שהם מתחת לפני השטח, מבלי להיות מושפע ממשאלת לב או מניפולציה חברתית.

קינסיולוגיה מוגדרת כדרך לא פולשנית לבדיקת הגוף על ידי בדיקת מערכת העצבים באמצעות סדרה של בדיקות שריר וגירוי איברים. אם נדמיין את המוח כמחשב בעל מסד נתונים עצום, הקינסיולוגיה תהיה תהליך גישה למאגר הנתונים על ידי שימוש בגוף האדם ככלי שיכול לספק את המידע שאנו מחפשים. באמצעות הקינסיולוגיה, ניתן לגלות את גורמי החוסר איזון בגוף אך אינה משמשת תחליף לבדיקת מעבדה, היא יכולה להיות כלי מדויק לשימת דגש בהפניה לבדיקות.

מאחר ולמידה מתרחשת בכל תא ותא בגוף ולא רק במוח, הרי שהתאים הם עצמם בעלי זכרון מצד אחד (ובאמצעותם ניתן לקבל מידע) ופעילותו התקינה של המוח מתפתחת באמצעות תנועה.

כאשר תינוק מתפתח ומתחיל לנוע, הוא יוצר מפת התמצאות פנימית ומרחבית. הוא יוצר קשר עם העולם ומתנסה בלמידה וחקירה, כאשר התנועה היא הבסיס להתפתחות מוחו וגופו. ההתפתחות התנועתית והפיזית היא הבסיס התומך בפיתוח המיומנויות המוטוריות ובהתפתחות היכולות התפיסתיות, הקוגניטיביות והרגשיות.

כאשר המוח לא השלים את בניית "מפת התנועה" וההתמצאות המרחבית, הדבר גורם לעיכוב השלמת התפתחותם המלאה של אחד או יותר מממדי המוח השונים, ועקב כך פוגע בפעולתם המשולבת, הנדרשת לתפקוד מיטבי של המוח.

תנועה היוצרת אינטגרציה בין אונות המוח, מעוררת חיוניות מחודשת של מנגנוני הריפוי הטבעיים בגוף. כך באמצעות התנועה לומדים תלמידי מכללת ברק לרפואה משלימה לרפא את הגוף, מקבלים   תשובות לקשיים וללקויות שונות ועוד.

הסטודנטים במכללת ברק, במסגרת הקינסיולוגיה, לומדים גם שיטות אבחון שונות המאפשרות להם לטפל גם בהיבטים ריגשיים של המטופל, ילד, מבוגר.  שיטות האבחון והטיפול בקינסיולוגיה לא מאכזבות והאיזון נשמר לאורך זמן.

קנסיולוגיה התפתחותית

היא שיטת עבודה וגישה לחיים שבה ניתן לזהות ולאתר את הגורמים החוסמים את האדם ברמה הרגשית, הפיזית, התזונתית והאנרגטית, מאפשרת לו לשבור את אותם
מחסומים ולהשיב לעצמו את סמכותו ועצמתו הפנימית ואת יכולת הבחירה שלו לגבי הרגשתו והתנהגותו בכל מצב.

הקינסיולוגיה ההתפתחותית מדגישה את האחריות אישית כמפתח ליצירת שינוי.
בשיטה זו נעשה שימוש בבדיקת שריר (Muscle Test) המאפשר תקשורת ישירה עם הגוף והנפש, ובאמצעותו יכול הקנסיולוג לאתר באופן שיטתי ומבוקר היכן קיימות חסימות ומעוררי מתח ומהם הכלים שבאמצעותם ניתן להגיע לאיזון. התהליך נעשה בשיתוף מלא ופעיל עם האדם ולפי הקצב הנכון לו.
לקנסיולוגיה ההתפתחותית יישומים רבים המשמשים לאיזון האדם השלם: שחרור מעגלים חסומים בקשר של מוח וגוף, חיזוק השרירים והיציבה, התאמת תזונה, זיהוי ונטרול אלרגיות, שיפור יכולות למידה, שחרור חסימות רגשיות מן העבר והתמודדות במצבי מתח בכל תחומי החיים כגון: קשב, ריכוז, חרדות, דימוי עצמי, תקשורת בין אישית, הצבת מטרות, השגת יעדים ועוד.

העבודה מתבצעת בעזרת ארגז כלים שבו יש: תרגילים מאזנים ותרגילי תנועה שונים, עיסוי עדין של נקודות אנרגטיות חשובות, טכניקות לחיזוק השרירים והיציבה, איזון אנרגיית המרידיאנים (קווי אנרגיה ע"פ הפילוסופיה הסינית), שחרור מתח רגשי, דמיון מודרך, אינטליגנציות מרובות בתנועה בשילוב הליכה בעקבות השמונה, תרגילים לאיזון תבניות התנועה הבסיסיות והרפלקסים הינקותיים, קלפי השלכה, משחקי תפקידים ועוד.

לפרטים על קורס קינסיולוגיה במכללת ברק – לחצו כאן!

מעוניינים במידע נוסף? מעוניינים להירשם?

שלחו את הטופס ונחזור אליכם עם כל המידע והפרטים.