לוגו מכללת ברק

הרייקי האוניברסלי

טיפולי הרייקי  היו ידועים ומוכרים עוד בעולם העתיק, בתרבויות הקדומות במזרח.

נהוג לראות ב-בודהה שנולד בשנת 620 לפנה"ס כממשיך שיטת  הרייקי, אשר ראשיתה על פי הקבלה באברהם אבינו.
אברהם אבינו נולד בשנת 1948 לבריאת העולם. כלומר בערך בשנת 1800 לפנה"ס.  שם אביו תרח ושם אמו אמתלאי בת כרנבו. מקום הולדתו היה בעיירה כותא אשר בארם נהריים, הוא היה בכור להוריו ושם שני אחיו נחור והרן. כבר לפני לידתו ידע העולם שעם בואו לעולם משהו מסעיר עתיד להתרחש.

אברהם מוזכר לראשונה במקרא בספר בראשית, כאשר תרח אביו עוזב את אור כשדים יחד עם אברם (לימים אברהם), אשתו של אברם שרי (לימים שרה) ובן אחיו לוט, במגמה להגיע לארץ כנען, אך אינו מגיע לבסוף לארץ כנען אלא משתקע בחרן. לפי ספר בראשית, בעוד אביו של אברם חי, נגלה אליו אלוהים ומצווה עליו לעזוב את משפחתו וסביבתו, וללכת בגפו לארץ כנען (היא ארץ ישראל), בציווי המפורסם "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך…" (בראשית יב א).

כמו כן, מובטח לאברם שייהפך שם לאביה של אומה גדולה ויתברך. תארו לעצמכם שהייתם מקבלים בחלום, או בתקשור את הבשורה, שעליכם לעזוב את מקום מגורכם ולעבור למקום אחר שאינכם מכירים בו איש, כי אתם עתידים להיות אביה של אומה גדולה וחדשה, מה הייתם עושים?

מכל מקום, בגיל 75, עלה אברם לארץ ישראל, יחד עם אשתו ומשפחתו. כמו כן הצטרף למסע לוט, אחיינו – גיסו. בראשית דרכו בארץ, מגיע אברם לאזור שכם, (אלון מורה) ובונה שם מזבח לשם ה'. לאחר מכן המשיך אברם דרומה, ומגיע אל בין היישובים בית אל והעי מקדם, וגם שם בנה מזבח. בהמשך, המשיך אברם דרומה אל הנגב. שרי, אשתו של אברם, הייתה עקרה, ולפיכך היא מציעה לאברם, מקץ עשר שנים לישיבתם בארץ כנען, את הגר אמתה לאישה. במהלך ההיריון הקילה הגר את ראשה כלפי שרי. שרי בתגובה עינתה את האמה וזו ברחה אל המדבר. שם נגלה אליה מלאך האלוהים והבטיח לה שמבנה תצא אומה גדולה, ואמר לה לשוב אל שרי ולקרוא לבן הנולד לה ישמעאל. הגר אכן חזרה אל שרי, וילדה את ישמעאל. אברם באותו זמן היה בן 86 שנה (בראשית ט"ז).לאחר הולדת בנה של שרה יצחק, שרה נוכחה שישמעאל מהווה השפעה רעה עליו (ועל פי המדרשים אף מאיים במעשים על קיומו). שרה דרשה מאברהם לגרש את הגר ובנה. אברהם אינו שש לגרשם אך לאחר שאלוהים אומר לו לשמוע לדברי שרה, הוא משלח את הגר ובנה (בראשית כ"א).בעת שאברהם שולח את הגר וישמעאל הוא נותן להם מתנות  והגר ובנה פונים מזרחה, הם מגיעים למזרח הרחוק. חלק מהמתנות שאותן נותן אברהם להגר ובנו הן מתנות הישרדות כוחות ריפוי, אותן כוחות ריפוי המעניק אב הדואג לאשתו ובנו בדרכם במדבר, בו אין רופאים, או צמחי מרפא. חלק מכוחות ריפוי אלה הוא הרייקי המוכר לנו כיום …כך השנים חולפות, חסר מידע רב בנוגע לשימוש באותן המתנות ואנו שומעים רק כאלף ומאתיים שנה מאוחר יותר על אותו נסיך המלא חמלה אשר נולד בשנת 620 לפנה"ס, ע"י נפאל, הוא היה נסיך אשר שמו היה גאוטאמה  סידדהארטה, הוא גר בארמון ולא הורשה לצאת ממנו, ומשום כך אף לא חווה מעולם בסבלם של אחרים, עם התבגרותו הבין שקיים עולם גם מחוץ לארמון וביקש לראותו. אביו אשר דאג לבנו ממשיך דרכו סירב לבקשתו, אולם בשל סקרנותו הרבה הימרה את פי אביו ויצא מהארמון. לראשונה בחייו נתקל בעוני, סבל, זקנה, מחלות, מראות אלו עוררו בו תחושת יעוד, לסייע ולרפא את כל המסכנים והחולים.
הוא בחר להותיר מאחוריו את כל הטוב והשפע שבארמון וכן ויתר על כתר המלוכה העתידי, והפך לנע ונד, וחיפש את דרך ההארה לסייע לאחרים.
יום אחד, כאשר עשה מדיטציה תחת עץ התאנה, נתגלתה לו תובנה חדשה, מקור סבלם של בני האדם  ועמה  דרך הריפוי.
הוא הבין שהרצון לדברים חומריים, חמדנות, אגואיסטיות, נושאת בקרבה את המקור לכל הסבל האנושי הארצי, מאחר ופעילות זו יוצרת אנרגיה שלילית/קארמה שלילית הקושרת את רוחו של האדם לאדמה וכל עוד תיווצר קארמה שלילית, הקושרת את האדם לאדמה, הוא יחזור ויולד מחדש כדי לפתור מצבים וחובות קארמטיים שונים.
האופן בו ניתן לפתור חובות אלו הוא רק על האדמה ובדרך של שינוי האנרגיה השלילית לחיובית וכך לבטלה, כלומר במילים אחרות – תיקון הקארמה השלילית, שהיא מקור סבלם של בני האדם. הרייקי המהווה אנרגיה חיובית היא הדרך לביטול האנרגיה השלילית וכך טיפולי אנרגיית הרייקי, מטפלים בכל הרמות האנרגטיות כולל  בקארמה השלילית ויכולים להביא מזור ומרפא.

אולם מאחר והשאיפה לפתרון מעגל המוות והלידה מחדש נעוצה בתיקון הקארמה, אשר היא  מקור הסיבה לגלגול נשמות. רק לאחר שהקארמה תתוקן על ידי הופעתה שוב בגוף גשמי ותיקון מעשיה, הנשמה תפסיק להתגלגל ותתאחד עם האל.
אחת הדרכים לשינוי האנרגיה /הקארמה היא באמצעות אנרגיית הרייקי.

מאחר והמיוחד בלימוד הרייקי במכללת ברק לרפואה משלימה הוא:
1.כל אדם יכול ללמוד רייקי בזמן קצר יחסית  ובקלות.
2.המיוחד בשיטה, שכבר אחרי לימוד בדרגה הראשונה, אדם יכול לטפל בעצמו, בבני משפחתו ובאחרים בתנאי כמובן שהם מעוניינים בטיפול.
3.הטכניקה מעשית וקלה לביצוע, כמו נשימה ומכיוון שזו אנרגיה חיובית בלבד ובעיקר מאזנת, ברייקי אין שום דרך בעולם להשתמש בה לא נכון.
4. ניתן לעשות רייקי כמעט בכל מצב, בתנאי שהידיים לא תפוסות, לא צריך להתרכז או לעצום עיניים ואפשר לעשות זאת בהליכה, בישיבה, תוך כדי צפייה בטלוויזיה, או קריאה בספר, במיטה או במכונית.
5.המטופל יכול בעת קבלת הטיפול לקרוא, לצפות במסך, לשוחח בטלפון  ואפילו
לישון.
6. הרייקי לא מוגבל לגיל, או למקום מיוחד, ניתן לעשותו בעמידה, ישיבה, או שכיבה.
ולסיום:  חמשת עקרונות הרייקי המסורתי :

  1.  רק להיום אל תדאג.
    2.    רק להיום אל תכעס.
    3.    כבד את הוריך, מוריך והמבוגרים ממך.
    4.    הרווח את מחייתך בכבוד.
    5.    הראה תודה על כל דבר.

חמשת עקרונות הרייקי, הינן הבסיס להתנהגות נפשית ומוסרית לכל אדם ובבסיסה תוחמת את עקרונות המוסר הנעלים להן נדרש כל אדם.
כל הדתות השונות, שורש הווייתן  נע סביב עקרונות אלו, המטרה של כל הדתות בסופו של דבר לגרום לאדם להיות מוסרי בנפשו  ובמעשיו.
אדם הנוהג כך, תמיד יהיה שלם עם עצמו  ועם הקרובים אליו.
מכאן שעקרונות הרייקי פתוחים לכולם ללא הבדל דת, גזע  ומין,
כל  מי שמוכן לקבלם ולנהוג על פיהם מוזמן להצטרף.

לפרטים נוספים על קורס רייקי במכללת ברק – לחצו כאן!

איך לעבור את החורף בריאים וללא אנטיביוטיקה

ניתן  לעבור את החורף בשלום בלי להיות חולים באמצעות הרפואה הטבעית.

החורף עומד בפתח ומי מאתנו לא חלה בהצטננויות, כאבי ראש, נזלת, דלקות אוזניים ושפעת. מרבית המחלות האלה מקורן בוירוסים, וכידוע הרפואה הקונבנציונאלית אינה מספקת תמיד פתרון הולם. אנטיביוטיקה לא יעילה במקרים שהווירוס תוקף את הגוף, אלא רק במידה והתפתחה דלקת. בשנת 2002 קופת חולים "מכבי" יצאה עם קמפיין בטלוויזיה נגד מתן אנטיביוטיקה לשפעת, כדי שהציבור יידע שאנטיביוטיקה היא לא תרופה המתאימה לשפעת.

למעשה, רוב הזמן קיימת חשיפה למגוון רחב של נגיפים, אך מה שייקבע אם ניפול למשכב או לא, היא היכולת של המערכת החיסונית שלנו להתמודד עם הנגיף.

להזכירכם, לגוף יש באופן טבעי כוח ריפוי איתו אנו נולדים וחלק ממנו מתבטא במערכת החיסון הטבעית שלנו.

טיפול באמצעות תוספי מזון, תזונה נכונה וצמחי מרפא, מאפשרת לא רק קיצור משך המחלה, אלא גם התאוששות קלה ומהירה יותר ומניעת הדבקויות חוזרות.

איך נדע לזהות שאנו עומדים להיות חולים?

למרות שארצנו מאופיינת ב- 2 עונות עיקריות- חורף וקיץ, ניתן לאפיין גם את עונות המעבר- אביב וסתיו. עונות המעבר מהוות מעיין טסט חצי שנתי, שבא לבדוק את הכשירות הכללית של גופנו. כמו לפני כל מבחן, ככל שנתכונן יותר, כך נצליח יותר.

שני המצבים הבריאותיים הבאים יכולים להראות לנו שאנו עומדים להיות חולים:

  1. אם נרגיש חום נמוך, כאבי שרירים חזקים, שתן בהיר, כאבי ראש עורפיים והיעדר הזעה.
  2. אם נרגיש חום גבוה מאוד, כאבים קלים בשרירים, מעט צימאון, שתן נוטה לצבע כהה, כאבי ראש
    וזיעה קלה.

אם סימנים אלו ממשיכים להתקיים מעבר ל- 24 שעות – סימן שחלינו.

נכון שבעיות אלו קשורות לשינויי מזג האוויר ולהצטמצמות שעות האור, לחשיפה מוגברת לוירוסים אוהבי חורף, אך יותר מכל הן מצביעות על חולשה בעמידותה של הרקמה הערירית במערכת הנשימה העליונה והתחתונה, יחד עם אי מוכנות ועצלנות מסוימת בתפקודה של מערכת החיסון.

חולשה זו מאפשרת התפתחות זיהומים ויראליים ובקטריאליים באותם אזורים.

על מנת להקטין את הסיכויים להיות חולים, קודם כל מונעים ואח"כ אם עדיין נחוץ- מטפלים.

קראתי בעבר דוגמא טובה למניעה יעילה של נזקי החורף, אמנם לא בתחום בריאות הגוף ובכל זאת: מזה מאות שנים ההולנדים מקפידים על תחזוקה דקדקנית של כל הסכרים במדינה. הם משפרים, מתקנים, בודקים את עמידותם ללא הרף וכשמגיע החורף והסכרים ממלאים את תפקידם היטב, הם מונעים הצפות ושאר אסונות טבע.

אם נשווה את הסכרים לגוף האדם, אם נתחזק אותו נכון בקיץ, נקבל גוף חזק ובריא בחורף.
תחזוקה נכונה של הגוף מתבטאת בצעדים הבאים:

  • הרגלי אכילה נכונים- בזמן החורף לא מומלץ לאכול דברים כבדים, מטוגנים או מתובלים מדי, אלא מזון שקל לעיכול, פחות סלטים חיים ויותר ירקות מבושלים.
  • שעות שינה מספקות: בחורף כדאי לתת לגוף מנוחה, לא להיות הרבה שעות בקור, להתנהג קצת כמו הדובים וליהנות משמיכת הפוך.
  • פעילות פיזית קבועה ולא מוגזמת שומרת על תפקוד תקין של כל מערכות הגוף.
  • ביגוד מתאים לעונה: לשים לב שאנו נמצאים בחדר מחומם וכשיוצאים החוצה, להתלבש בצורה מתאימה לטמפרטורה בחוץ.
  • טכניקות הרפיה ופריקת מתחים עוזרות לנו לשמור על בריאותינו, כשאנו במתח הגנות הגוף יורדות ולכן קל יותר להיות חולים.
  • צמצום זמן ההקשבה לחדשות ושמירה על מחשבות חיוביות ואופטימיות הן דרך נוספת לאריכות ימים.

אם נקפיד על צעדים אלו, נוכל להגיע לסתיו ולחורף מוכנים ובריאים יותר.

אם כבר חלינו, איך נחזור ונחלים מהר ככל האפשר:

אם בכל זאת לא התכוננו כראוי וחלינו, לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם להתאושש ולקצר את משך המחלה:

  • מנוחה – חשוב לתת לגוף את המנוחה כדי לאפשר למערכת החיסונית לפעול טוב יותר. להימנע מעבודה פיזית קשה, ועדיף להיכנס למיטה.
  • תוספי מזון – הם חיוניים לשיפור תפקוד מערכת החיסון.
    ויטמין C: ידוע בהיותו אנטי ויראלי, אנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי ומחזק את מערכת החיסון באמצעות הגברת ייצור כדוריות דם לבנות. מוריד רמות ההיסטמין ובכך מקל על תופעות אלרגיות.
    מינון: למניעה- 500 מ"ג, בזמן חולי- 1,000 מ"ג.
    ויטמין A: חיוני לפעילות תקינה של מערכת החיסון, מחדש רירית במערכת הנשימה, משפר את יכולת הגוף להתמודד עם זיהומים.
    מינון: 25,000 יחידות כשצריך.
    אבץ: מינרל נחוץ לתפקוד תקין של מערכת החיסון ומניעת זיהומים. האבץ למציצה טוב לדלקות גרון.
    מינון: 25 מ"ג כשצריך.
  • צמחי מרפא – מאז ומתמיד ידע האדם על התועלת הרפואית שטמונה בצמחים. ידע זה הוזכר אף ביהדות, בכתבי הרמב"ם. להלן כמה דוגמאות:
    אכינצאה – צמח בעל תכונות אנטי ויראליות, יכולת סיוע למערכת הלימפה וחיזוק המערכת החיסונית. נמצא בשימוש רחב במצב של הצטננויות.
    אסטרגלוס – מחזק את פעילות מערכת החיסון, מגן נגד זיהומים בעיקר של מערכת הנשימה, יעיל בטיפול בשפעת, הצטננויות וזיהומים ויראליים.
    אונה די גאטו (ציפורני חתול) – צמח פרואני שזכה לעניין רב בקרב הקהילה הרפואית בזכות יכולתו להגביר את הפעילות של המערכת החיסונית.
    סמבוק שחור – פרחי הסמבוק השחור ידועים בהשפעתם המכייחת, יעילה לטיפול בהצטננות, בשפעת, בהקלה על הוצאת ליחה. טוב במצבים של ברונכיטיס, סינוסיטיס, נזלת כרונית ושיעול.

תזונה נכונה בזמן חולי:

* מרק עוף צח – נפלא !!!  לפני מספר שנים חוקרים אמריקנים חקרו ומצאו שמשקה זה הוא
תרופה מאוד יעילה לשפעת (כמה ידעו הסבתות שלנו… ).

* ירקות כתומים – פלפל אדום עשיר בוויטמיןA   , ופי 3 יותר עשיר בוויטמיןC  מפירות ההדר.
בטטה, דלורית, דלעת וגזר – עשירים בבטה-קרוטן שנמצא יעיל לבעיות במערכת הנשימה.

* כמו כן, מומלץ להימנע מצריכת מוצרי חלב ובוטנים (כולל במבה), המגבירים את ייצור הליחה.

תרופות סבתא:

מי גרגור לכאבי גרון : כוס חליטה עלי מרווה+כפית חומץ תפוחים.  לגרגר 3-4 פעמים ביום.

טיפול בשיעול : בצל בינוני חתוך, כף אורגנו, 3 כפות דבש, כף לימון, כף ברנדי. משרים כ-24
שעות, לאחר מכן שותים כפית (אצל ילדים), כף (אצל מבוגרים) כל 4 שעות.

טיפול בנזלת: 10 cc  שמן שקדים, טיפת שמן לבנדר, אקליפטוס, מנטה וקמומיל.
מוסיפים כמה טיפות מהתערובת לקערת מים רותחים, מכסים את הראש והקערה במגבת
ונושמים את האדים.

בברכת בריאות טובה לכולם,
גבריאלה חבויניק, נטורופתית ומרצה במכללת ברק.

רפואה טבעית- למי זה מתאים?

אם עד לפני מספר עשורים, לימודי רפואה טבעית היו נחלתם של מספר משוגעים-לדבר בלבד, כיום, באופן פרדוקסלי, ככל שהמדע והטכנולוגיה מתקדמים, האנושות פונה לחפש תחומי עיסוק וטיפול שונים, וקרנה של הרפואה הטבעית עולה בהתמדה, כמו גם הביקוש ללימודים בקורסי הסמכה או במסלולי לימוד כמו אלה שמציעה מכללת ברק. יכולתה של המכללה להכשיר את הסטודנטים הלומדים בהן ולתת להם את הכלים שיכולים למנף את הטיפול שהם מעניקים למטופליהם, כמו גם העשרת הידע האישי, מאפשרת ללומדים לימודי רפואה טבעית במכללה איכותית מסוג זה, להשתלב בשלב המאוחר יותר, לאחר קבלת התואר או ההסמכה, בתחומי טיפול שונים ובמקומות עבודה מגוונים.

לימודי רפואה טבעית? מדוע לא רפואה קונבנציונלית?

אין שום דבר רע ברפואה המסורתית, נהפוך הוא. אבל, כידוע – אויבו של הטוב, הוא הטוב יותר. כך שהרפואה הטבעית, במקרים רבים, מספקת חלופה מהירה ובריאה לחלק גדול מהטיפולים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית, מתוך זווית ראיה שונה במקצת. ראיית המטופל, שלומו ובריאותו הם מרכז הטיפול של הרפואה הטבעית, והיא מניחה אותו בלב הסוגיה, תוך התייחסות אליו כאל מכלול אתגרים, שרק התייחסות אל כל אחד ואחד מהם – יבריא את האדם ביעילות ולגמרי. גישה זו, הרווחת ברפואה הטבעית מתחילה לחלחל גם לתחומי הטיפול המסורתיים, ולכן, לא נדיר למצוא סטודנטים שהם בעלי השכלה ברפואה המסורתית, שבאים להרחיב את הידע שלהם במכללות האלטרנטיביות.

אם האפשרות טובה יותר? מדוע לא לזנוח כליל את הרפואה הקונבנציונאלית?

בעיקר ומאחר, שעדיין, בחלק מהמקרים, הרפואה הקונבנציונאלית מציעה חלופות יעילות או מהירות יותר לאתגרים המציקים למטופלים. במקרים אחרים, שני סוגי הרפואה משמשים, זה לצד זה, לצורך מתן מענה כולל למטופל. לימודי רפואה טבעית מאפשרים גם למטפלים ותיקים או לרופאים, לצקת ערך מוסף לטיפול אותו הם מעניקים למטופלים, ובכך, לשים את המטופל במרכז ולא את ידיעותיו או כישוריו של המטפל. אין ספק שחלה פריחה של ממש בתחום בעשורים האחרונים, כאשר ברור למדי, כי העולם הולך לכיוון הסינתזה בין סוגי רפואה שונים.

לבנות את העתיד שלכם

במקומות שונים ברחבי העולם התפתחו לאורך אלפי שנים, שיטות ריפוי עוצמתיות ואפקטיביות שנבעו מהיכרות ראשונית ובלתי אמצעית עם הטבע. המשותף לגישות הטבעיות הללו שהן רואות את הגוף והנפש כשלם אחד שחלקיו קשורים באופן הרמוני, וכדי לשמור על בריאותנו עלינו לשמור על האיזון ההרמוני הזה. לימודי רפואה טבעית מאפשרים להכיר לעומק את השיטות העתיקות והמרתקות האלו, תוך התאמת הכלים הטיפוליים שהן מספקות, לחיינו המודרניים.

למי כדאי להיכנס למסלול לימודי רפואה טבעית?

אנו רואים כי מטפלים מוסמכים ומקצועיים בתחומי הרפואה המשלימה הופכים מבוקשים יותר ויותר. הרפואה המשלימה כשמה כן היא, משלימה את כל התחומים הקריטיים כל כך שבהם הרפואה הקונבנציונאלית אינה מצליחה לתת מענה.

לכן, על ספסל הלימודים במכללות המובילות לרפואה משלימה פוגשים לצד סטודנטים צעירים הנמצאים בראשית דרכם המקצועית, גם  אנשי מקצוע מעולים מתחומים קונבנציונאליים שונים. רופאים, אחיות, מטפלים בריפוי ועיסוק, פיזיותרפיסטים ועוד, שברצונם להעמיק את הידע המקצועי שלהם ואת אפשרויות הטיפול והריפוי שביכולתם להעניק למטופליהם.

אילו תחומים כוללת הרפואה טבעית?

הרפואה הטבעית כוללת מגוון שיטות אבחון וריפוי, הפועלות דרך מגע, תזונה, שמנים ועשבי מרפא ועוד. המאפיין העיקרי המשותף לכל השיטות הוא בגישתן ההוליסטית הרואה אחריות בשמירה שוטפת ויומיומית על בריאות הגוף והנפש. גישה כזו מחזקת את הגוף ומאפשרת ליכולות הריפוי הטבעיות שלו לבוא לידי ביטוי ולהשיבו לאיזון במקרים של חולי.

השיטות המבוססות על טיפול במגע כוללות עיסויים המתבצעים בעוצמות ובסגנונות שונים. בנוסף לכך דיקור סיני או יפני, רפלקסולוגיה, טווינא ושיאצו מתבססות על לחיצות ממוקדות בנקודות שונות המפוזרות על פני הגוף או באיברים ספציפיים כמו כף הרגל במקרה של רפלקסולוגיה.

גישות אלו קוראות את הגוף כמעין מפה המרושתת בנקודות הפועלות על איברים שונים בגוף, ובערוצי אנרגיה –מרידיאנים– הזורמים לאורכו. אבחון נכון ולחיצה בנקודות המתאימות, מביאים לשחרור חסימות אנרגטיות, לאיזון ולהחלמה.

לימודי רפואה טבעית במסגרת מכללת ברק כוללים גם את תחום הנטורופתיה המתמקדת בתחום התזונה, מנקה רעלים מהגוף ומשיבה איזון.
חשוב לדעת שמטפל המכיר לעומק מספר שיטות, מעמיק את הידע המקצועי שלו ומגיע לאבחון מדויק ולטיפול אפקטיבי במיוחד.

NLP הגשת "חלום חיי" – ד"ר זיו מאיר

אנשים רבים רוצים לשנות את מצבם, להצליח, להתקדם, כאשר חלקם אומרים:

"חלום חיי להיות עצמאי".

"חלום חיי לקנות דירה".

"חלום חיי להיות שכיר במשרה ממשלתית".

"חלום חיי לעשות תאר באוניברסיטה".

"חלום חיי להגיע למיליון שקל".

"חלום חיי להפסיק להיות שכיר ולהיות עצמאי"

"חלום חיי להוציא ספר לאור"

"חלום חיי למצוא זוגיות מושלמת"…

"חלום חיי להיות שחקן"

ועוד ועוד חלומות ורצונות הניתנים להגשמה. אולם החולם אינו יודע כיצד להגשים אותם, אינו יודע כיצד להתחיל, מה עליו לעשות, אינו בטוח באופן שעליו לפעול.

לעיתים חלום חייו שחשב, הוא כלל לא חלום חייו, אלא סתם גחמה כזו או אחרת שברגע שיתעמק ויבדוק, יגלה שאין בחלום כלום וכלל אינו מעוניין בו.

לעיתים החלום הוא אכן חלום והדרך להגשמתו קלה ביותר, עליו רק להתחיל בתהליך פשוט ביותר הידוע לו, אך חוסר הביטחון שלו מונע ממנו להתחיל להגשימו.

ה-NLP  הוא בין היתר גם טכניקה להגשמת חלומות, או קודם לכן טכניקה להבין האם החלום הוא באמת חלום או סתם גחמה של החולם שאין עמה כלום.

במהלך השנים בהם אני מלמד ומטפל גם בשיטת ה-NLP  התברר כי הדרך להגשמת חלומות היא לעיתים מעוד מעורפלת, הסיבה הראשונה והמרכזית ביותר היא:

חוסר ההגדרה הברורה לחולם מה הוא באמת רוצה. לדוגמא: להגיד "חלום חיי להיות עצמאי" לכאורה הכל נשמע ברור "להיות עצמאי", אך האם החולם יודע במה מדובר? מה כלול בלהיות עצמאי? מה עליו להקריב לצורך כך? כמה שעות עבודה ביום עובד עצמאי הרוצה להצליח בראשית דרכו?

האם הוא מודע לחוסר המנוחה בלהיות עצמאי? איך לקדם את העסק? איך לשווק את מרכולתו? כמהאחריות רובצת על כתפיו? ועוד ועוד.

כאשר המטופל /מונחה מגיע אלי ואני מתחיל להנחות אותו בשאלות כדי "להגשים לו את החלום", הוא מתחיל להבין במה כרוך החלום שלו ומתברר מהר מאוד, כי החלום שחשב כל השנים שבשלו הרגיש לא יוצלח, הוא רחוק מאוד מרצונו האמתי.

לעיתים רבות מגלה החולם כי החלום כלל לא מתאים לו, פתאום הוא מגלה שטוב לו במקום בו הוא נמצא, הוא לומד להעריך את המקום בו הוא נמצא, ואינו מוכן להתחלף עם עצמאי. השאלות הבסיסיות הנשאלות במודל של ה-NLP  לדוגמא: של טוני רובינס, באופן די מהיר מלמדות את החולם היכן הוא נמצא ביחס לחלומו. כאשר שאלות ה"מטא מודל" של ה-NLP מחדדים את התשובות של החולם לעצמו. כך התלמידים במכללת ברק לרפואה משלימה במסגרת לימודי ה-NLP מתרגלים ומגישים עבודות הנחיה על חבריהם לכיתה ועל קהל חיצוני במסגרת יומני טיפול,  ומקבלים את הכלים גם להגשמת חלומות לעצמם ולאחרים.

לקורס NLP במכללת ברק – לחצו כאן!

שלכם,
ד"ר זיו מאיר.

מעוניינים במידע נוסף? מעוניינים להירשם?

שלחו את הטופס ונחזור אליכם עם כל המידע והפרטים.