לוגו מכללת ברק

טווינא – מה זה בכלל?

שלום לכם, שמי ממי מאיר ואני נטורופת מאבחן ומטפל רב תחומי.
אני מלמד במכללת ברק מספר קורסים ובין היתר את קורס הטווינא.

אז אתם שואלים את עצמכם מה זה טווינא? מוזמנים לגלות!

הטווי-נא הנה שיטת טיפול במגע המגיעה במקור מהרפואה הסינית המסורתית. הפירוט לשם הוא "דחיפה ואחיזה", המדמה את אופיה הדינמי של שיטת הטיפול. טווי-נא כוללת מגוון טכניקות, באמצעותן ניתן לגרות את ערוצי האנרגיה בגוף – המרידיאנים וכך לפתור מגוון בעיות כגון:

צוואר תפוס, כאבי גב, טיפולי ברכיים, טיפולים בפריצות דיסק, כתף קפואה , טיפולי פנים, אישיאס, דלקות פרקים, תסמונת התעלה הקרפלית, מתיחות חריפות, נקעים ועוד.

הגירוי מוביל לשינויים בגוף ולפתרון בעיות הקשורות במחלות כרוניות ואקוטיות. הטווי-נא משלבת עבודה פיזית בה משתמש המטפל במשקל גופו ועבודה אנרגטית על נקודות לחיצה ופתיחת ערוצי אנרגיה ועל רקמות הגוף השונות ובנוסף שימוש בשמנים, כוסות רוח ומוקסה.

טיפול בכוסות רוח נעשה בנוסף לטיפול הטווינא ולאחריו וזאת על מנת לאפשר זרימה טובה ויעילה של אנרגיה בערוצי האנרגיה (המרידיאנים), טיפול זה מקל מאד על רמת הכאב באופן מיידי.

מצבים בהם נשלב טיפול בכוסות רוח:

כאבי גב תחתון.

צוואר תפוס.

דורבן ועוד.

טיפול במוקסה נעשה לאחר טיפול טווינא במצבים אקוטיים וזאת על מנת להגיע לרבדים עמוקים יותר והזרמת האנרגיה במרידיאנים, מה שמקל על כאבים כאבים ומצבים שונים כגון: כאבי ראש, דלקות שונות– סינוסיטיס, דלקות מפרקים וכו'.

ייחודיות הטיפול היא ביעילותו הרבה, תוך מתן מענה לבעיות בהן לשיטות טיפול אחרות אין מענה הולם. משך הטיפול משתנה בהתאם לסוג הפניה ויכול להיות קצר בהשוואה לטיפולים אחרים (כ-30 דקות), מה שמאפשר שילוב יעיל עם טכניקות טיפול נוספות .

תוצאות הטיפול ניכרות מיד כבר במהלך הטיפול ואחריו. בסין, טווי-נא היא דרך הטיפול העיקרית בבעיות אורטופדיות ובעיות כאב שונות בבתי החולים הממשלתיים. במערב התוודעו לשיטת טיפול אפקטיבית זו רק בשנים האחרונות ובעקבות הצלחתה היא ממותגת כ"פיזיותרפיה סינית".

בשונה מהדעה הרווחת אין צורך בשימוש בכוח פיזי בטיפול הטווינא אלא בביצוע טכניקות בצורה נכונה, כמובן בלימודים ניתן לכך דגש וגם נדגיש את חשיבותההקפדה על היציבה של המטפל בעת מתן הטיפול כמו גם שימת דגש על נשימות וזרימת האנרגיה של המטפל עצמו. בוגרי מסלול טווינא במכללת ברק רוכשים מיומנויות טיפוליות מגוונות.

משך הלימודים הוא שנתיים, הלימודים משלבים עבודה מעשית בצד לימודים עיוניים בהם לומדים מבוא לרפואה סינית, מרידיאנים ועוד.

בלימודים העיוניים נלמד מונחים והגדרות:

יין ויאנג , אנרגיית הצ'י, יחסים בין האברים השונים על פי הרפואה הסינית, חמשת האלמנטים –עץ, מים, אש ,מתכת ואדמה. נלמד על היחסים שבין האלמנטים והשפעתם על האדם הן ברובד הפיזי והן בנפשי.

במכללת ברק במסלול טווינא לומדים  טכניקות טיפול שונות ומגוונות ובנוסף לומדים גם טיפולים במוקסות, בכוסות רוח והקזות דם. טכניקות הטיפול נעשות על המטופל כשהוא בלבוש מלא, ונוח. הטיפול נעשה בשכיבה על מיטת טיפולים או בישיבה כל זאת בהתאם למצב המטופל ולסיבת ההגעה.

הטיפול מבוצע לאחר דיאלוג טיפולי מקיף. יעילות הטיפול בטווינא באה לידי ביטוי מיידי בשיפור טווחי תנועה כבר לאחר טיפול אחד.

במכללת ברק אנו מקפידים על כיתות קטנות בהן ניתן יחס אישי לכל אחד מהסטודנטים, מכללת ברק מהווה בית לבוגריה תוך שמירה על קשר רציף איתם. כמו כל הלימודים במכללת ברק גם לימודי הטווינא משולבים בלימודי רפואה מערבית – אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה.

בוגרי מסלול רטווינא כמו כל בוגרי המכללה משתלבים בעבודה בספא ברק, בקליניקות פרטיות, בקופות החולים השונות בבתי מלון ובאתרי ספא  טיפוליים בארץ ובעולם. במהלך הסטאז' נטפל במטופלים הסובלים מפתולוגיות שונות ונראה הלכה למעשה כיצד הטיפול במטופלים עם מצבי עודף או חוסר מגיע למצבי איזון.

דוגמא – מ. גבר בשנות החמישים לחייו נגן חצוצרה בתזמורת בירושלים סבל מדלקות מפרקים באצבעות ולא יכול היה לנגן וזאת לפני יציאה לסיבוב הופעות בחו"ל. מ. הגיע לטיפול בטווינא וכבר לאחר שני טיפולים חזר לנגן , לאחר ששב מסיבוב ההופעות המשיך בעוד מספר טיפולים עד לשיפור מוחלט במצבו.

טווינא שנה א' ושנה ב'


פרק ראשון:

מבוא לרפואה סינית, ההיסטוריה של הטווינא, עקרונות הטיפול, התוויות והתוויות נגד, תדירות
הטיפול ומרידיאנים


פרק שני:

מהו QI ? ממטרות הצ'י קונג ותרגילים לפתיחה והזרמה במרידיאנים


פרק שלישי:

טכניקות טיפול בטווינא-
מניפולציות לחיצה: לחיצה, הצבעה, צביטה, נגיעה
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות תנועה בקו ישר: דחיפה, דחיפה שטוחה, דחיפה מישורית, שפשוף, פריטה, ניגוב, גריפה
וגירוד שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות תנועה מעגלית: שפשוף, לישה, גלגול
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות צביטה ואחיזה: צביטה, אחיזה, אחיזה בכוח, סחיטה, פיתול, מרכוז, תזוזה
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות תנודה: תנודה, נפנוף, נדנוד, הרמה והרעדה
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות הקשה: חבטה, טפיחה, הקשה ביד קעורה, ניקור, העלאה
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות סיבוב: סיבוב
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות תחיבה ועיוות: כיפוף ועיוות, עיוות אל כראני
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציה ניגוד: ניגוד
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות משיכה ומתיחה
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות הרמה
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים
מניפולציות ניעור
שילוב מניפולציות ויישום מניפולציות באזורי גוף שונים


פרק רביעי:

טכניקות הרוטינה בטווינא
רוטינה באזור הראש והפנים
רוטינה באזור הצוואר והעורף
רוטינה באזור הכתפיים
רוטינה באזור המרפק
רוטינה באזור מפרק שורש כף היד
רוטינה באזור הגב
רוטינה באזור החזה והבטן
רוטינה באזור הישבן והירך
רוטינה באזור הברך
רוטינה באזור הקרסול והרגל


פרק חמישי:

טיפולים בבעיות אורטופדיות, טיפול צוואר, טיפול ג עם בעיות עמוד שידרה מותני, נקע אקוטי במפרק
המותן, פריצת דיסק, כתף קפואה, דלקת בגיד הכתף, מפרק טניס, דלקת גיד האגודל, פריצה
ברצועות הברך ונקע בקרסול.
בכל הטיפולים: ניתן פתולוגיה, אתיולוגיה, אבחנה וטיפול


פרק שישי:

אמצעי עזר לטיפול בטווינא- מוקסה וכוסות רוח


פרק שביעי:

עקרונות בסיסיים לאבחון, טופס אבחון, ניהול קליניקה
בנוסף ילמדו הסטודנטים:
1. כוסות רוח
2. מוקסה
3. מוקסה – המשך
4. ניתוחי מקרים, אבחון, בניית אסטרטגיה טיפולית וטיפול
5. איתור נקודות ותיפקודן
6. כאבי ראש
7. נשימה
8. עיכול- עצירות ושלשול
9. התקררות
10. בעיות מחזור
11. מפרקים
12. המרידיאנים המיוחדים
בנוסף יתקיימו בכל סוף שנה שיעורי סטאג' מודרך בכיתה

זוהי רק דוגמא אחת מני רבות.

בואו לחוות אתנו לימודים שהם מקצוע ודרך חיים.

הצטרפו  למשפחת מכללת ברק – המכללה המובילה לרפואה משלימה אינטגרטיבית.

מצפה לראותכם

ממי מאיר– נטורופת מאבחן ומטפל רב תחומי.

שיטות טיפול הוליסטי

במאמר הנ"ל מופיע מגוון רחב של שיטות טיפול הוליסטיות אותן מלמדים אצלינו במכללת ברק הן במסלול תזונה טבעית, במסלול נטורופתיה, ובמסלול מטפל הוליסטי.

במסלול מטפל הוליסטי נלמדות שתי טכניקות טיפול מנואליות לפי בחירת הסטודנט, פרחי באך, שפת גוף וחכמת הפנים, הילינג או רייקי ועוד מגוון לימודים מרתקים.

כל הלימודים נערכים באווירה משפחתית תוך שילוב לימודי  רפואה מערבית – אנטומיה, פיזיולוגיה פתולוגיה, פרמקולוגיה ובדיקות פיזיקליות. היקף הלימודים נקבע ביחס ישיר למסלול אותו בוחרים הסטודנטים.

ליקויי קשב וריכוז עם פעלתנות יתר (היפראקטיביות) ADD/ADHD

מאת: ד”ר ורד מיוחס מאיר.

ATTENTION DEFICIT DISORDER=ADD = הפרעות קשב וריכוז.

ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER=ADHD = הפרעות קשב וריכוז עם פעלתנות יתר (היפראקטיביות).

ADHD איננה מחלה כי אם הפרעה או ליתר דיוק תסמונת רפואית בה צריך המאבחן לבדוק באם צירוף מסוים של תסמינים (כמו – איבוד עניין באמצע משחק, עצבנות בידיים או ברגליים, איבוד חפצים חיוניים, התפרצות לתוך דברי אחרים ועוד) המאפיין את ההפרעה קיים אצל הנבדק.

בעבר הייתה נטייה לכנות את ההפרעה בשם פגיעה מוחית מזערית או אי תפקוד מינימאלי של המוח (MBD), אולם עם התפתחות המחקרים והרפואה שונה השם ל – ADD/ADHD.

עדיין אין יודעים בוודאות את הגורמים להפרעה ישנן הרבה מאד סברות, אולם ידוע כי שכיחות ההפרעה גבוהה יותר בבנים, וידוע כי ילדים עם ADHD יכולים להיות מכל רקע ומכל שכבות האוכלוסייה וכי המשותף לכולם הוא  תת הישגיות, עצבנות יתר, מתח, חרדות, דימוי עצמי נמוך, חוסר מוטיבציה, בעיה ביחסים בינאישיים, היעדר שמחת חיים ולעיתים מלווה ההפרעה עם חרדה, דיכאון ובידוד חברתי.

ברוב המקרים ההפרעה מלווה ביחד עם ליקויי למידה שונים וזאת למרות העובדה שנמצא כי לרוב הלוקים בהפרעה אינטליגנציה גבוהה מהממוצע.

ברפואה הקונבנציונאלית הגישה הטיפולית הרווחת הינה טיפול פסיכולוגי משולב בטיפול תרופתי על ידי תרופות כגון RITALIN,CYLERT ועוד – אלה תרופות מעוררות וממריצות שאכן מביאות לשיפור משמעותי בהורדת רמת פעלתנות היתר, הורדת האימפולסיביות והאגרסיביות, משפרות את רמת ההתמקדות , הריכוז ויכולת הלמידה.

לעיתים קרובות מוסיפים תרופות אנטי דיכאוניות לאלו הסובלים מחרדה ומדיכאון.

בצד השיפור הניכר כתוצאה מהתרופות נצפות לעיתים תופעות לוואי כתוצאה מנטילת התרופות.

חשוב מאד לציין כי למרות השיפור לכאורה כתוצאה מנטילת הטיפול התרופתי – אין ביכולת של התרופות ללמד את הילד מהי  שמחת חיים, התנהגות טובה, ואין ביכולתן לגרום להגברת המוטיבציה ולרכישת מיומנויות חברתיות.

ברפואה הטבעית נערכו מחקרים רבים על ההפרעה ונמצאו גורמים רבים לתופעת ה – ADHD– נציין חלק מהם:

  • שימוש בסוכר מזוקק (סוכר לבן).
  • שימוש בתוספי מזון כגון – ניטריטיםוניטראטים, צבעי מאכל וכימיקאלים שונים המוספים למזונות רבים .
  • שימוש בסוכרוזה שעשויה לגרום להתנהגות אגרסיבית וחסרת מנוחה.
  • שימוש בפחמימות מזוקקות.
  • אלרגיות למזון.
  • הרעלת מתכות כבדות – כתוצאה מפליטת גזי מכוניות, זיהום אויר, צבעים וכדו'.
  • שתיית מים מזוהמים.
  • פרזיטים במעיים.
  • התנהגות האם בזמן ההיריון.

טיפולים ברפואה הטבעית:

אציין כאן רק חלק קטן ממגוון הטיפולים האפשריים, חשוב לציין כי כל טיפול נעשה באופן אינדיבידואלי רק לאחר ראיון מקיף ואבחון בכל השיטות העומדות לרשותנו כמטפלים ברפואה טבעית: אירידיולוגיה, כפות ידיים, כפות רגליים, לשון, יומן תזונה ועוד.

כמו כן אנו משתדלים לטפל במספר תחומים = טיפול משולב כדי שהטיפול יהיה הוליסטי במלא מובן המילה.

אצל מטופלים רבים מאד נראה שינוי משמעותי עקב הטיפול הטבעי ובמקרים רבים ניתן היה, כמובן בהתייעצות עם הרופא המטפל, להפסיק את הטיפול התרופתי, כאן גם המקום לומר כי  לנטורופת אסור להמליץ על נטילה או אי לקיחה של תרופות קונבנציונאליות ולכן חשוב מאד שהטיפול יבוצע  בשיתוף ובידיעת הרופא והמטפל ויתר הגורמים המטפלים = רפואה אינטגרטיבית.

טיפול תזונתי:

בטיפול התזונתי נשים דגש על פיתוח הרגלי אכילה נכונים תוך הימנעות ככל האפשר מסוכרים מזוקקים, פחמימות מזוקקות, הימנעות ממוצרי מזון מעובדים, הימנעות משימוש בממתיקים מלאכותיים והימנעות ממזונות אלרגניים.

הקפדה על אכילה מסודרת ונכונה עם דגש על אכילת פירות וירקות טריים, אכילת מזונות מלאים, בניית פלורת מעיים תקינה, שימוש בצורות בישול בריאות ושימוש בתבלינים וצמחים מחזקים תוך הוספת ויטמינים, מינרלים וחומצות אמיניות שיכולות לתרום באופן משמעותי לשיפור המצב.

דוגמאות:

PYCNOGENOL– זהו מוצר המופיע בצורת קפסולות, הוא טבעי לחלוטין ועשוי ממיצוי של קליפת עץ אורן צרפתי. משמש כאנטיאוקסידנט (נוגד חימצון) חזק במיוחד, מגן על כלי הדם ומסוגל לעבור את ה – BBB (מחסום דם מוח). הפיקנוגינול מסיס במים.

חומצות אמינו כגון: טריפטופאן, פנילאלנין, גלוטמין וטירוזין שנחשבות לנוגדות דיכאון.

חומצה גלוטמיתוטאורין שיעילות לבעיות התנהגותיות.

ויטמין CE–  מחזקים מערכת חיסונית ופועלים כנגד רדיקלים חופשיים.

ועוד תוספות שונות המותאמות במידת הצורך באופן  אינדיבידואלי לכל מטופל.

צמחי מרפא:

PASSIFLORA–  צמח שבין היתר מרגיע מתח ונדודי שינה, נמצא כיעיל מאד לטיפול בחוסר שקט ועצבנות.

HYDRASTIS– צמח נוגד אלרגיות  ומעורר  את המערכת החיסונית.

MELLISA– צמח  מרגיע, נוגד חרדות ואנטי ויראלי.

CALENDULA– צמח יעיל כנגד אי סבילות למזון, אנטי אלרגני, ממריץ  חיסון.

בספרי הרפואה  של הרמב"ם נראה כי השימוש בפרחי עץ הזית ובפרחי עץ הרימון יעילים לשיפור הריכוז ולשיפור הזיכרון.

טיפולים מנואליים:

כגון: עיסוי, רפלקסולוגיה, טווינאועוד – מקרבים בין המטפל למטופל, יש חשיבות רבה למגע האנושי, הטיפולים הללו משחררים חסימות אנרגטיות, משחררים מעגלי כאב, משפרים סירקולציה ומרגיעים.

הטיפול ברפלקסולוגיה:

אצל ילדים המאובחנים בהפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות, יבוצע הטיפול תוך שימת דגש על חיזוק אלמנט האדמה, הרגעה ,ניקוזים ועוד בהתאמה אינדיבידואלית כלומר, טיפול איטי מרגיע ואמפטי.

מניסיון, מגיבים הילדים בהקטנת תחושת החרדה, שיפור הביטחון והדימוי העצמי והיכולת להתמודד עם משימות.

כתוצאה מאלה משתפר מצבם בלימודים וכך גם מצבם החברתי.

יתרון נוסף של הטיפול הרפלקסולוגי, שהוא מעניק יכולת למשפחה הקרובה לטפל זה בזה תוך שימוש בשפה חדשה  אוהבת ומחזקת.

ארומתרפיה:

ניתן להשתמש בשמנים באמבטיות, בהרחה או בתוספת לשמן הנושא בעיסוי או לקרם הרפלקסולוגי.

דוגמאות לשמנים:

סנדלווד –  מרגיע נפשית ופיזית.

גרניום – לאיזון מצבים קיצוניים.

ילנגילנג – מפחית מתח.

תפוז – מרגיע, מחזק  מערכת חיסונית.

לבנדר – מרגיע, מחסק מערכת חיסונית, אנטי ויראלי.

יסמין – אנטי דיכאוני.

פרחי באך:

שיטת טיפול זו מבוססת על ההכרה כי קיים קשר ישיר בין רגשות מסוימים כגון: פחד, חוסר בטחון, חוסר עניין, דיכאון, ייאוש, קנאה, שנאה, בדידות וכדו' אשר גורמים למחלות שונות. ד"ר אדוארד באך, אבי השיטה, ערך מחקר מעמיק אחר אופן התפתחות צמחים ותכונותיהם ואיתר תמציות צמחים המתאימות לטיפול בכל אחד מהמצבים הרגשיים הלא מאוזנים, כאשר לכל מטופל מותאם הרכב תמציות עפ"י מצבו.

תמציות פרחי באך פועלות באמצעות תדרים אנרגטיים – התמציות משנות את איכות התדרים, הן פותחות מעין תעלות המאפשרות את קליטת המסרים מהאני הרוחני ומציפות את מהותנו באיכות הגבוהה של התכונה ו/או התכונות הנחוצות לנו – כל זאת באמצעות ויבראציות אנרגטיות. שינוי התדרים מאפשר את ניקוי הגורם לנזק ולשינוי בתדר.
התמציות מרפאות  לא על ידי תקיפת המחלה אלא על ידי הצפת גופנו בתדרים אנרגטיים
נפלאים מהאני הגבוה שבנו.
לא יכול להתקיים שינוי אמיתי מבלי שיתקיים קודם לכן שינוי מהותי בתפיסה – נכונות לשלווה נפשית ושמחה פנימית, נכונות לקבלה ונתינה.
התמציות פועלות כגשרים בין הנפש לשכל, בין המודע לתת המודע, האדם חוזר להיות הוא עצמו במקום להיות קצת עצמו, או עצמו באופן חלקי בלבד.
התמציות מתאימות לכל אדם ואין התוויות נגד לשימוש בהן, הן מאפשרות את החיבור בין המודע לתת המודע ועוזרות להעניק לנו את היכולת להיות חופשיים מפחדים ועכבות שונות.

הטיפול בפרחי באך מותאם לכל אחד לאחר ראיון אישי מקיף וצפייה במטופל. הטיפול בפרחי באך פועל דרך הרובד הנפשי ועוזר למטופל להגיע למצב של איזון, נמצא כיעיל ביותר במצבי ADHD.

דוגמאות:

IMPATIENS– לטיפוס המתוח, תובעני, רוצה לסיים הכל מהר, חסר סבלנות.

LARCH–  לחוסר בטחון עצמי.

WILD OAT– לחוסר מיקוד, קשיי ריכוז, לעושים הרבה דברים בו זמנית.

WALNUT– להגנה, להרגעה, עוזר בתקופות מעבר.

ASPEN– לפחדים ממקורות בלתי ידועים.

SCLERANTUS– לחוסר החלטה, חוסר ריכוז, חוסר מנוחה.

סיכום:

הטיפול ב ADHD ברפואה הטבעית אינו מתנגש עם הטיפול הקונבנציונאלי ונמצא כיעיל מאד, במאמר זה הובאו מעט מאד דוגמאות וגם הן על קצה המזלג וישנן עוד דרכים רבות לטיפול ברפואה הטבעית – תמציות קריסטלים, הילינג, ביופידבק ועוד .

כפי שציינתי קודם לכן בטיפול ברפואה הטבעית נשים דגש על שינוי ההרגלים ובניית הרגלים חדשים, פיתוח טכניקות הרפיה, מדיטציות, הגברת המודעות העצמית, שבירת דפוסי התנהגות קיימים כל הנ"ל מובילים לשיפור הדימוי העצמי, עוזרים בשילוב החברתי ובהקניית הרגלים חברתיים כמו גם אישיים נאותים.

וכדברי הרמב"ם:

"נפש בריאה בגוף בריא"

במכללת ברק אנו מקפידים על כיתות קטנות בהן ניתן יחס אישי לכל אחד מהסטודנטים, מכללת ברק מהווה בית לבוגריה תוך שמירה על קשר רציף איתם.

הלימודים במסלול זה  משולבים בלימודי רפואה מערבית – אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה.

בוגרי המכללה משתלבים בעבודה בספא ברק, בקליניקות פרטיות, בקופות החולים השונות בבתי מלון ובאתרי ספא  טיפוליים בארץ ובעולם.

בואו לחוות אתנו לימודים שהם מקצוע ודרך חיים.

לעוד פרטים על מסלול הנטורופתיה במכללת ברק – לחצו כאן!

באהבה,
ד"ר ורד מיוחס מאיר – רכזת מגמת נטורופתיה.

מהי רפלקסולוגיה?

רפלקסולוגיה מתמקדת באזור כפות הרגליים ומטרתה לרפא ולהרגיע אזורי כאב שונים בגוף על ידי טיפול בכפות רגליים. היא משפרת את זרימת הדם בגוף, מפחיתה כאבים ומעודדת ריפוי כללי של המטופל. לדוגמא – קצות האצבעות ברגליים – הינם משפיעים באופן ישיר על כאבי ראש, כך שאם אדם סובל בכאבי ראש, ניתן לרפא אותו על ידי טיפול נכון בקצות כפות האצבעות ברגליים.

תחושת הטיפול באמצעות רפלקסולוגיה

חלק מהאזורים בכפות רגליים של כל אחד עשויים להיות רגישים. תפקיד הרפלקסולוג להפעיל לחץ מסוים על הרגל. לחיצות אלו מפעילות אנרגטיים בגוף המטופל ויכולים לקדם או לשפר את בריאותו. כיום ניתן לראות אנשים רבים אשר מתעניינים בשיטה זו, ומוצאים אותה כשיטה יעילה ומרגיעה ביותר. רפלקסולוגיה אינה אמורה להיות שיטת טיפול המלווה בכאב מסוים ומסיבה זו, במידה ומטופל חש אי נוחות במהלך הטיפול – עליו לדווח על כך למטפל שאמור לעבוד רק באזורים הנעימים למטופל.

למי מתאימה שיטת הטיפול ברפלקסולוגיה?

הטיפול מתאים למגוון רב של בעיות שונות כמו – לאנשים לחוצים, לאנשים שסובלים מכאבי ראש חזקים, לסובלים מהפרעות עיכול, לאנשים בעלי חוסר איזון הורמונלי, נדודי שינה, פציעות ספורט, עצירויות, כאבי גב ואף במצבים של דלקות מפרקים ועוד מגוון בעיות שונות. בכל מקרה בתחילת הטיפול יש ליידע את הרפלקסולוג בבעיות רפואיות קודמות.

הרפלקסולוגיה ידועה גם כיעילה לשיכוך כאבים לאחר ניתוחים מורכבים. מחקרים רבים בארץ ובעולם מצביעים על שיטה זו כשיטה יעילה כמשככת כאבים לאחר ניתוחים, ומטופלים אשר טופלו ברפלקסולוגיה דיווחו על שיכוך כאבים ומסיבה זו כיום שליש מחולי הסרטן אף הם מטופלים בשיטת הרפלקסולוגיה, אך חשוב לציין כי מדובר בטיפול משלים אשר אינו מחליף את הטיפול הרפואי.

לימודי רפלקסולוגיה

לימודי רפלקסולוגיה מושכים אליהם קהל רב של אנשים מגילאים שונים, ישנם אנשים אף בגילאים בוגרים אשר מעוניינים לרכוש ידע נוסף ומסיבה זו הם לומדים לימודי רפלקסולוגיה. בתום הלימודים ישנם כאלה שמפתחים את התחום למקצוע של ממש וישנם כאלה שלומדים למטרת תחביב וצבירת ידע.

מה כוללים הלימודים?

לימודי רפלקסולוגיה כוללים בין היתר לימוד מעשי בתחום שהוא עיקר החומר הנלמד. כאמור, לפי שיטת הרפלקסולוגיה לחיצה על נקודות מסוימות בכפות הרגליים יכולות לשחרר אנרגיות וחסימות בגוף ובכך לחיצות אלו מסייעות לגוף להחלים. חסמים אנרגטיים, על פי הרפואה ההוליסטית, הם הגורמים לחולי. מעבר לכך, במהלך הלימוד תלמדו את ההיסטוריה המפוארת של הרפלקסולוגיה, מיפוי כף הרגל, טכניקות מגוונות של טיפול, אנטומיה, פיזיולוגיה, תלמדו כיצד לאבחן את כף רגלו של המטופל ועוד נושאים שונים.

בתום לימודי רפלקסולוגיה, נפתחים בפניכם אופציות רבות לעסוק כרפלקסולוגים במקומות שונים ותהיה לכם הזדמנות להשתלב בתחום הרפואה המשלימה ובתחום הרפואה ההוליסטית. תוכלו לעבוד בקופות חולים, אשר מציעות לכלל מבוטחיהם שירותי רפואה משלימה וביניהם גם רפלקסולוגיה, או לפתוח קליניקה פרטית משלכם.

לקורס רפלקסולוגיה – לחצו כאן.

רפלקסולוגיה מוסמך: 

  •  פתיחה, מבוא, מושגים, היסטוריה, תהליכי חיים, עקרונות השתקפות הגוף על גבי כפות הרגליים.
  •  ריאקציות, משך/תכיפות טיפולים.
  •  התוויות נגד, ראיון מטופל.
  •  חסימות על כף הרגל, זחל – התבוננות ואיתור חסימות.
  •  מערכת התנועה – מיפוי + מבוא לשמנים.
  •  מערכת עצבים + ,SPראש – מיפוי + עבודה.
  •  מערכת דם ולימפה – מיפוי + עבודה.
  •  מערכת נשימה – מיפוי + עבודה.
  •  מערכת השתן + מערכת המין – מיפוי + עבודה.
  •  מערכת אנדוקרינית – מיפוי + עבודה.
  •  מערכת העיכול – מבוא לתזונה.
  •  מערכת העיכול – מיפוי + עבודה.
  •  המפה הכירופרקטית + בניית הטיפול השלם.
  •  מבוא לפרחי באך + עבודה מעשית על כל המערכות.
  •  אתיקה מקצועית, קליניקה, יחסי מטפל מטופל, תיק הטיפולים, ביטוח.
  •  ביואנרגיה, ניקוז ראש, הגנות, דמיון מודרך.
  •  קריאת אישיות, ארבעת האלמנטים, סימני חוסר ועודף, אברי הגוף – סימבוליקה.
  •  עקרונות לבניית תוכנית אקסטרה.
  •  קריאת אישיות, ארבעת האלמנטים, סימני חוסר ועודף, אברי הגוף – סימבוליקה.
  •  פתולוגיות של מערכת התנועה (כאבי גב, פריצת דיסק, דלקות פרקים ועוד) – אקסטרות.
  •  פתולוגיה של מערכת העצבים (מתח, מיגרנה, כאבי ראש ועוד) – אקסטרות.
  •  פתולוגיות מערכת הנשימה (ריניטיס, קדחת השחת,אסטמה ועוד) – אקסטרות.
  •  פתולוגיה כלי דם ויתר לחץ דם – אקסטרות.
  •  פתולוגיה עיכול + סומאטוטופיה של מערכת העיכול – אקסטרות.
  •  פתולוגיה אנדוקריני – אקסטרות.
  •  פתולוגיה שתן + מערכת המין + פריון – אקסטרות
  • צ'קרות על גבי כפות הרגליים – איזון צ'קרות.
  •  קריאת אישיות – סימנים נוספים.
  •  ניתוחי מקרים.
  •  סטאז' מודרך.

הסטאז' המודרך יונחה על ידי מרצת הקורס ויכלול הרחבות בנושאים:

  •  יחסי מטפל מטופל.
  •  אתיקה מקצועית.
  •  הראיון.
  •  עבודה מעשית + ניתוח מקרים.
  •  אבחון.
  •  בניית הטיפול, כמות הטיפולים ועוד

 

מהי קינסיולוגיה

קינסיולוגיה (באנגלית: Kinesiology), הידועה גם כקינטיקה אנושית, היא חקר תנועת גוף האדם ובעלי חיים אחרים על ידי יישום מדעי הביומכניקה, האנטומיה, הפיזיולוגיה, הפסיכולוגיה ומדעי המוח. מקור המילה מיוונית: kinein, לזוז. יישומים של קינסיולוגיה לבריאות האדם כוללים: ביומכניקה ואורתופדיה; כוח ואוויר; פסיכולוגיה של הספורט; שיטות של שיקום, כגון פיזיותרפיה וספורט ופעילות גופנית.

מחקרים על תנועת בני אדם וחיות כוללים אמצעים ממערכות תנועת מעקב, אלקטרופיזיולוגיה של פעילות שרירים והמוח, בשיטות שונות לניטור תפקוד פיזיולוגי, ושיטות מחקר התנהגותיות וקוגניטיביות אחרות.

הקינסיולוגיה כיום מתחלקת למחלקות שונות :

1. הראשונה היא הקינסיולוגיה היישומית, אשר החלה כתוצאה  מסקרנותו  של כירופרקט בשם ד"ר ג'ורג' ג'יי גודהרט, שבמהלך עבודתו הבחין שקיים מצב של שרירים חלשים ללא סיבה המתחזקים לסירוגין אצל חולים שונים, מאחר ואותם שרירים מתחזקים      ונחלשים לאורך זמן, עורר הדבר את סקרנותו.

במהלך שנות המחקר שערך מצא ד"ר גודהרט סיבות שונות לתופעה זו. הוא גילה ששרירים נחלשים באופן מיידי כאשר הגוף חשוף לגירוי מזיק, ולעומת זאת הם מתחזקים בנוכחות חומר טיפולי. כך גילה  שקיים קשר בין עיוות תנועה ומצב בריאות כללי לבין היחלשות שריר, כמו גם שהגורמים להיחלשות השרירים הם התוצאה של לחצים שונים המשפיעים על מערכת העצבים של הגוף ועל איבריו, כאשר גורמים נוספים להיחלשות השרירים יכולים להיות: מחסור בוויטמינים, רגישויות למזון, טפילים, רעלים וכימיקלים. מאוחר יותר התגלה כי היחלשות או התחזקות ההשפעות הללו גם מושגות על ידי בעיות רגשיות ונפשיות. ההליך מבוסס על ההנחה שהגוף זוכר כל חוויה, על כן ביכולתו לתת לנו הערכה אמתית יותר מהמוח, המספר את הסיפור שאנו רוצים להאמין בו. תלמידי מכללת ברק לומדים להביא את הגוף לכך שייתן תשובות לדברים שהם מתחת לפני השטח, מבלי להיות מושפע ממשאלת לב או מניפולציה

לדוגמא:  שיטה קלאסית לבדיקה:

הנבדק עומד או יושב. מותח יד ישר לפנים או הצידה. המאבחן מבקש מהנבדק להתנגד בתגובה לאמירה או לשאלה שהוא שואל. לאחר כל שאלה המאבחן לוחץ על הזרוע לכיוון מטה, אם הזרוע נשארת יציבה, המשמעות היא שהשריר חזק והתשובה היא אמת. אם הזרוע יורדת כלפי מטה, סימן שהשריר נחלש והתשובה אינה אמת.

הסטודנטים במכללת ברק, במסגרת הקינסיולוגיה, לומדים גם שיטות אבחון שונות המאפשרות להם לטפל גם בהיבטים ריגשיים של המטופל, ילד, מבוגר.  שיטות האבחון והטיפול בקינסיולוגיה לא מאכזבות והאיזון נשמר לאורך זמן.

2.הקינסיולוגיה החימוכית פותחה על ידי ד"ר פול דניסון ופועלת מזה כ-30 שנה במדינות רבות בעולם. תרגיל המוח הינו הקורס הבסיסי בקינסיולוגיה החינוכית, והוא עוסק בקשר שבין המוח, הגוף והרגש, לשיפור תפקודו של האדם. במכללת ברק לרפואה משלימה הסטודנטים לומדים כיצד לגרום לכך שהגוף  יחדש את זרימת האנרגיה וישחרר את החסימות הקיימות בו וימנע את תגובת הלחץ כאשר המטרה היא  החזרת התנועה הטבעית לאדם.

הקינסיולוגיה החינוכית המהווה נדבך במסגרת לימודי הקינסיולוגיה במכללת ברק לרפואה משלימה, מבוססת על תהליך איזון מובנה בן מספר שלבים, המתבצע עבור מטרה אישית הניתנת למדידה (כדי שנוכל לחוש בשינוי) . במסגרת  השיטה  נלמדים במכללת ברק תרגילי תנועה ואיזון, שמטרתם לשפר את הקשר שבין המוח לגוף לשם תפקוד משופר.

3. הקינסיולוגיה ההתפתחותית: קורס קינסיולוגיה התפתחותית מאפשר ללומדים להכיר שיטות אימון והדרכה אשר משלבות בין מוח לתפקוד גוף יעיל. הקורס יכשיר את הלומדים להכיר מהי שפת הגוף, להבין מהי שפת הגוף הייחודית – לו ולאחרים סביבו, לאתר גורמי מתח ובאמצעות שפת הגוף בחזרה ליצור את השינוי. תוך כדי הקורס, יעשה שימוש במאגר תרגילי תנועה פשוטים המשולבים עם תרגול מוח (BrainGym) לצורך הבנת התפקוד ובניית שילובים של תרגילים בין המוח לגוף. נושאי הלימוד במכללת ברק בקורס קינסיולוגיה התפתחותית:

תרגילי מוח, שיפור היכולות בלמידה, מפת רגשות – דפוסים רגשיים ודפוסים התנהגותיים, ארגון יעיל למוח, מתח נפשי ושחרורו, זיהוי חוויות עבר שליליות ויצירת שיפור תפקוד, כלים לעבודה רגשית ועוד. במכללת ברק נלמדים שלושת הגישות בקינסיולוגיה ומשולבות אחת בשניה באופן שהאחת משלימה את השנייה.

לקורס קינסיולוגיה במכללת ברק לחצו כאן!

הרפואה הטבעית בימינו

בשנים האחרונות אנו עדים להתגברות המודעות הציבורית בכל הקשור לרפואה הטבעית. יותר ויותר אנשים משתדלים לשים דגש על תזונה בריאה, פעילות גופנית, מודעות עצמית, יציבה נכונה, שימוש במגוון רחב של טכניקות הרפיה והקפדה על אורח חיים בריא ככל האפשר.

יחד עם זאת המצב הכלל עולמי מהווה גורם לסטרס בקרב כל אוכלוסיות העולם, וכידוע לכולנו סטרס הוא הסיבה העיקרית לתחלואי האנושות. כפועל יוצא של התגברות המודעות יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם פונים ללימודי הרפואה הטבעית על פלגיה השונים הן כדי לטפל בעצמם והן כדי לטפל בסובבים.

ריבוי המטפלים הינו דבר נפלא מחד גיסא, אולם מאידך גיסא הוא מבליט  את הצורך שלנו בתמיכה, בייעוץ ובהתעדכנות שוטפת. מדור זה בא לתת מענה נרחב ככל האפשר הן למטפלים ,הן למטופלים והן לקהל הרחב, כאן המקום לשאול שאלות, להתייעץ ולבקש עדכונים על מגוון הכלים והטיפולים העומדים כיום לרשותנו המטפלים ברפואה הטבעית.

כאן גם המקום לשתף את כולנו  בהצלחות טיפוליות ו/או לא עלינו כשלונות,לקבל טיפים מקצועיים, ולשתף את כולנו בשאלות / לבטים וכו'. במכללת ברק אנו מקפידים על כיתות קטנות בהן ניתן יחס אישי לכל אחד מהסטודנטים, מכללת ברק מהווה בית לבוגריה תוך שמירה על קשר רציף איתם.

הלימודים במכללת ברק משולבים בלימודי רפואה מערבית – אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה. בוגרי המכללה משתלבים בעבודה בספא ברק, בקליניקות פרטיות, בקופות החולים השונות בבתי מלון ובאתרי ספא  טיפוליים בארץ ובעולם.

בואו לחוות אתנו לימודים שהם מקצוע ודרך חיים.

לעוד פרטים על לימודי רפואה משלימה במכללת ברק – לחצו כאן!

אנו מאחלים לכולנו חיים של בריאות, אור, אהבה ולמידה מרובה.

שלכם באהבה,
הנהלת מכללת ברק.

מעוניינים במידע נוסף? מעוניינים להירשם?

שלחו את הטופס ונחזור אליכם עם כל המידע והפרטים.