לקויי למידה -טיפול בהפרעות קשב וריכוז | מכללת ברק
אייקון צור קשר
לפרטים נוספים
ולהרשמה ללימודים
השאירו פרטיכם כאן ונשוב אליכם!

לקויי למידה -טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תופעת הפרעות הקשב וההיפר-אקטיביות (ADHD) או הפרעות הקשב (ADD) הפכה לדבר שבשגרה.

בשנים האחרונות הפכנו כל כך מעורים בבעיה זו ושמענו אלפי פעמים את

המילה "ריטלין". לרוב גם קראנו כתבה או שתיים בנושא, עקבנו אחרי ה"בעד" וה"נגד" לתרופות במצבים אלו, שמענו לרוב מהסובבים אותנו כי אין תחליף  לתרופת הפלא "ריטלין", אולם במקרה הגיע שמועה לאוזנינו כי אולי יש פתרון גם ללא הריטלין באמצעות הרפואה המשלימה. כהורים תמיד קיימת הדילמה אך דבר אחד ברור לכולם, מטרה אחת שכולם חותרים אליה: טובת הילד!


אכן, כיום קיימות שיטות טיפול טבעיות לא מעטות המציעות לסובלים מבעיות קשב ריכוז וליקויי למידה מגוון כלים להתמודדות טובה יותר עם מגבלותיהם ולשיפור הישגיהם.

המדובר בטיפול הוליסטי המאפשר התייחסות אישית לכל מטופל ומאפשר לכל אדם את דרכי הטיפול המתאימות ביותר עבורו מתוך קשת רחבה של דרכי טיפול טבעיות. זהו בסיס הראייה ההוליסטית, הקושרת את הגוף והנפש כיחידה אחת. הגישות הטיפוליות ההוליסטיות השונות המבוססות על המרכיבים הבאים:

א. מרכיבים קוגניטיביים- הערכת יכולת למידה וחשיבה, הקניית אסטרטגיות למידה ועוד.

ב. מרכיבים טבעיים- שינוי תזונתי, צמחי מרפא  ועוד.

ג. מרכיבים רגשיים-  טיפול באמצעות תדרים  ועוד.

ד. מרכיבים אנרגטיים-רוחניים- רייקי בשילוב הילינג.

ה. תמציות אנרגטיות, דמיון מודרך, N.L.P.

ו. תרגילי הרפיה, ומוח 1.

 

מוח אחד 

"מוח אחד" היא שיטת טיפול הוליסטית היעילה לטיפול בבעיות שונות כגון:

  • קשיי למידה: דיסלקציה, היפר אקטיביות, בעיות ריכוז וקשב.
  • הרגלי אכילה: כפייתית, אנורקסיה, בעיות השמנה.
  • בעיות רגשיות: תקשורת בן אישית, דימוי עצמי, כעסים, לחצים.
  • מחלות פיזיות: כאבים, חולשות, שרירים, מחלות כרוניות, אלרגיות.
  • גיל ההתבגרות: חרדת בחינות, דיכאונות, רכישת מיומנויות למידה…

 

 איך זה פועל?

מוח אחד הינו טכניקת טיפול המאפשרת לנו להיות בקשר עם רבדים אחדים בגופו ואישיותו של המטופל, להביא בחשבון את עברו הבריאותי, הרגשי - חווייתי ולמעשה להתאים לכל אדם טיפול. כשם שאין מטופל אחד דומה למשנהו - אין טיפול אחד דומה למשנהו.

 

לימוד מוח אחד מכסה שלוש רמות התייחסות:

  1. החלק הפיזי-גופני - מגע בריאות.
  2. המוח האנושי ומיצוי הפוטנציאל שלו - קינסיולוגיה לימודית.
  3. גישה ישירה לתת מודע בטכניקה הנקראת מוח אחד.

 

ההתייחסות בשלושת ההיבטים הנ"ל הינה גישה הוליסטית אמיתית, המצביעה לנו על הקשר בין כאב פיזי לבין הדפוס ההתנהגותי-חוויתי שמנהל אותנו. שום "תקלה" פיזית איננה מקרית, אלא ביטוי למסרים המאותתים לנו שנתעורר למשהו. הקינסיולוגיה אינה מתייחסת ישירות למחלות של הגוף אלא לאדם בעל הגוף החולה.


טראומות מהעבר (ינקות, ילדות) "יושבות" שם ואנו מסווגים כל מקרה דומה מן ההווה ומעוררים את הזיכרון והביטוי של אותן חוויות עבר, כמו גירוי ותגובה. ברגע שאדם מודע לתהליך זה, יש בידו את האפשרות לבחירה חדשה.


כל נושא מחיינו יכול להוות בסיס לפעילות בקורס, כיוון שעל פי גישת הקינסיולוגיה, יש לכל מה שקורה לנו השפעה רגשית - גופנית.

הנושאים בהן יכול לבחור המשתתף בקורס לטפל בהם מגוונים ביותר: זוגיות, הורות, מצב כלכלי וכו.


בגישה ההוליסטית לא ניתן להפריד בין תא, רקמה, איבר ומצב רגשי. אירוע כגון  כישלון, עלבון, דחייה - יוצרים תגובה רגשית חזקה, ומאחר וכל תא הוא בעל תודעה וזיכרון, כך קורה שאנו מגיבים ממקום של שיעתוק העבר לטראומה של ההווה.

נושאים בלתי פתורים מצטברים כחומר נפץ. אם נהיה מודעים, נשכיל להפוך את הבעיה כקרש קפיצה לצמיחה.


במוח אחד אנו לומדים לקבל את השיעור, במקום להלחם בו. הבסיס הוא  שאותו מפתח שנועל את הדלת הוא גם הפותח אותה.

בכל מגרש משחקים החוקים ידועים - אך במגרש החיים איש לא לימד אותנו את חוקי המשחק. מוח אחד מהווה גישה המקבלת את הטוב והרע ומשתמשת בהם על-מנת להפיק מהמצב את הדברים הרצויים למטופל.


הטכניקה היישומית הינה בדיקות שרירים. הגוף הפיזי, השריר זוכר ומוציא מן המח ונבכי הזיכרון והתת מודע את התשובות המתקבלות - אמת מוחלטת שלא תלויה בבודק או בנבדק. בדיקות שרירים אלה, מאפשרות לבודק לסייע לילדים עם קשיי למידה וריכוז, למצות את היכולות שלהם, לשפר קשיי קריאה, כתיבה, ריכוז, לימוד שפות ועוד ואינו מוגבל לתקשורת המילולית או לגילו של הנבדק.

המטפל אינו מלמד, אינו מחנך ואינו דורש מהנבדק להשתנות.

 

השיטה הינה טכניקה נלמדת ביסודה, אך היא נוגעת בכל הרבדים הפנימיים ביותר של הנבדק.

משך הקורס הבסיסי הכולל ארבעה שלבים הוא שנת לימוד אקדמאית, ניתן לשלבו במסגרת המסלול לפסיכותרפיסט הוליסטי.