מכללת ברק | קינסיולוגיה יישומית
אייקון צור קשר
לפרטים נוספים
ולהרשמה ללימודים
השאירו פרטיכם כאן ונשוב אליכם!

מהי קינסיולוגיה יישומית?

קינסיולוגיה יישומיתלקורס קינסיולוגיה במכללת ברק לחצו כאן >>

 

הקינסיולוגיה היישומית החלה כתוצאה  מסקרנותו  של כירופרקט בשם ד"ר ג'ורג' ג'יי גודהרט, אשר במהלך עבודתו הבחין שקיים מצב של שרירים חלשים ללא סיבה המתחזקים לסירוגין אצל חולים שונים, מאחר ואותם שרירים מתחזקים ונחלשים לאורך זמן, עורר הדבר את סקרנותו.

במהלך שנות המחקר שערך מצא ד"ר גודהרט סיבות שונות לתופעה זו. הוא גילה ששרירים נחלשים באופן מיידי כאשר הגוף חשוף לגירוי מזיק, ולעומת זאת הם מתחזקים בנוכחות חומר טיפולי. כך גילה  שקיים קשר בין עיוות תנועה ומצב בריאות כללי לבין היחלשות שריר, כמו גם שהגורמים להיחלשות השרירים הם התוצאה של לחצים שונים המשפיעים על מערכת העצבים של הגוף ועל איבריו, כאשר גורמים נוספים להיחלשות השרירים יכולים להיות: מחסור בוויטמינים, רגישויות למזון, טפילים, רעלים וכימיקלים. מאוחר יותר התגלה כי היחלשות או התחזקות ההשפעות הללו גם מושגות על ידי בעיות רגשיות ונפשיות. ההליך מבוסס על ההנחה שהגוף זוכר כל חוויה, על כן ביכולתו לתת לנו הערכה אמתית יותר מהמוח, המספר את הסיפור שאנו רוצים להאמין בו. תלמידי מכללת ברק לומדים להביא את הגוף לכך שייתן תשובות לדברים שהם מתחת לפני השטח, מבלי להיות מושפע ממשאלת לב או מניפולציה חברתית.

קינסיולוגיה מוגדרת כדרך לא פולשנית לבדיקת הגוף על ידי בדיקת מערכת העצבים באמצעות סדרה של בדיקות שריר וגירוי איברים. אם נדמיין את המוח כמחשב בעל מסד נתונים עצום, הקינסיולוגיה תהיה תהליך גישה למאגר הנתונים על ידי שימוש בגוף האדם ככלי שיכול לספק את המידע שאנו מחפשים. באמצעות הקינסיולוגיה, ניתן לגלות את גורמי החוסר איזון בגוף אך אינה משמשת תחליף לבדיקת מעבדה, היא יכולה להיות כלי מדויק לשימת דגש בהפניה לבדיקות.

מאחר ולמידה מתרחשת בכל תא ותא בגוף ולא רק במוח, הרי שהתאים הם עצמם בעלי זכרון מצד אחד (ובאמצעותם ניתן לקבל מידע) ופעילותו התקינה של המוח מתפתחת באמצעות תנועה.

כאשר תינוק מתפתח ומתחיל לנוע, הוא יוצר מפת התמצאות פנימית ומרחבית. הוא יוצר קשר עם העולם ומתנסה בלמידה וחקירה, כאשר התנועה היא הבסיס להתפתחות מוחו וגופו. ההתפתחות התנועתית והפיזית היא הבסיס התומך בפיתוח המיומנויות המוטוריות ובהתפתחות היכולות התפיסתיות, הקוגניטיביות והרגשיות.

כאשר המוח לא השלים את בניית "מפת התנועה" וההתמצאות המרחבית, הדבר גורם לעיכוב השלמת התפתחותם המלאה של אחד או יותר מממדי המוח השונים, ועקב כך פוגע בפעולתם המשולבת, הנדרשת לתפקוד מיטבי של המוח.

תנועה היוצרת אינטגרציה בין אונות המוח, מעוררת חיוניות מחודשת של מנגנוני הריפוי הטבעיים בגוף. כך באמצעות התנועה לומדים תלמידי מכללת ברק לרפואה משלימה לרפא את הגוף, מקבלים   תשובות לקשיים וללקויות שונות ועוד.

הסטודנטים במכללת ברק, במסגרת הקינסיולוגיה, לומדים גם שיטות אבחון שונות המאפשרות להם לטפל גם בהיבטים ריגשיים של המטופל, ילד, מבוגר.  שיטות האבחון והטיפול בקינסיולוגיה לא מאכזבות והאיזון נשמר לאורך זמן. 

קינסיולוגיה התפתחותית

היא שיטת עבודה וגישה לחיים שבה ניתן לזהות ולאתר את הגורמים
החוסמים את האדם ברמה הרגשית, הפיזית, התזונתית והאנרגטית, מאפשרת לו לשבור את אותם
מחסומים ולהשיב לעצמו את סמכותו ועוצמתו הפנימית ואת יכולת הבחירה שלו לגבי הרגשתו והתנהגותו
בכל מצב.


הקינסיולוגיה ההתפתחותית מדגישה את האחריות אישית כמפתח ליצירת שינוי. בשיטה זו נעשה
שימוש בבדיקת שריר ( )Muscle Test המאפשר תקשורת ישירה עם הגוף והנפש, ובאמצעותו יכול
הקינסיולוג לאתר באופן שיטתי ומבוקר היכן קיימות חסימות ומעוררי מתח ומהם הכלים שבאמצעותם
ניתן להגיע לאיזון. התהליך נעשה בשיתוף מלא ופעיל עם האדם ולפי הקצב הנכון לו.
לקינסיולוגיה ההתפתחותית יישומים רבים המשמשים לאיזון האדם השלם: שחרור מעגלים חסומים
בקשר של מוח וגוף, חיזוק השרירים והיציבה, התאמת תזונה, זיהוי ונטרול אלרגיות, שיפור יכולות
למידה, שחרור חסימות רגשיות מן העבר והתמודדות במצבי מתח בכל תחומי החיים כגון: קשב, ריכוז,
חרדות, דימוי עצמי, תקשורת בין אישית, הצבת מטרות, השגת יעדים ועוד.
העבודה מתבצעת בעזרת ארגז כלים שבו: תרגילים מאזנים ותרגילי תנועה שונים, עיסוי עדין של נקודות
אנרגטיות חשובות, טכניקות לחיזוק השרירים והיציבה, איזון אנרגיית המרידיאנים (קווי אנרגיה ע"פ
הפילוסופיה הסינית), שחרור מתח רגשי, דמיון מודרך, אינטליגנציות מרובות בתנועה בשילוב הליכה
בעקבות השמונה, תרגילים לאיזון תבניות התנועה הבסיסיות והרפלקסים הינקותיים, קלפי השלכה,
משחקי תפקידים ועוד.


על הקורס:


הקורס מכשיר מאמנים ומנחים מקצועיים בשיטת עבודה מעמיקה וייחודית ומאפשר התנסות בתהליך
צמיחה והעצמה אישית למשתתפיו. הקורס מקנה לבוגריו מיומנויות הנחיה ואימון אישי וארגז כלים נרחב
בגישה הוליסטית המשלבים זיהוי חסימות מדויק ואפשרויות נטרול מתח מגוונות ורבות עוצמה.
הקורס משלב הרצאות פרונטאליות הדגמות ותרגול מעשי +סטאז' (התלמידים מתרגלים זה על זה
במהלך השיעורים ומחויבים בהגשת עבודות המתעדות התנסות פרטנית עם מאומנים/מודרכים.
התלמידים מתנסים בעבודה מעשית הכוללת את כל החומר הנלמד בשנה זו, תוך השגחה וייעוץ צמוד של
מנחת הקורס)
* חלוקת תעודות בסיום כל שנה בנפרד

נושאי הלימוד:


שנה א'

 

  •  תרגילי מוח ®BRAIN GYM
  •  אומנות בדיקת השריר.
  •  תשאול והגדרת מטרה.
  •  מגע בריאות – שיפור האיזון הטבעי וחיזוק המערכת החיסונית של הגוף, שחרור מתח שרירי ורגשי.
  •  קלפי השלכה ותובנות – ככלי לעבודה רגשית.
  •  מפת הרגשות (הברומטר ההתנהגותי) – כלי לזיהוי דפוסים רגשיים והתנהגותיים.
  •  טכניקות לשחרור מתח רגשי שלילי ולשינוי מצב התודעה.
  •  טכניקת ירידה בגילאים – זיהוי ונטרול חוויות שליליות ומעוררי מתח מן העבר לשיפור התפקוד בהווה ובעתיד.
  •  נוכחות טיפולית ופיתוח יכולות אימון וייעוץ - אומנות שאלת שאלות, הצטרפות והובלה, מערכת יחסי עוזר – נעזר, העצמה ושינוי, מבנה מפגש ועוד.
  •  הכנה והגשת תיקי אימון /הנחייה


שנה ב'

 

  • תרגילי מוח למתקדמים
  •  אסטרטגיות בתנועה – התפתחות רפלקסים ינקותיים ותבניות תנועה בסיסיות והשפעתם על
  • חשיבה, למידה והתנהגות.
  •  שיפור יכולות הלמידה – עיוורון מילים.
  •   ארגו – OBOן תבניות המוח (הדגם הדומיננטי, פרופיל למידה, חשיבה והתנהגות)
  •  עיוורון חיים משולב עם שבעת הממדים לעומק – טכניקת עבודה מקיפה לאיזון האדם השלם
  •  זיהוי מכשולים ותבניות התנהגות מגבילות.
  •  התאמות תזונתיות, ויטמינים ומינרלים.
  •  פרחי באך.
  •  אלרגיות.
  •  צ'אקרות.
  •  כישורים אישיים – השפעת מבנה הגוף והפנים על התפקוד האישי.
  •  עבודה עם גילאים צעירים, תיווך.
  •  הכנה והגשת תיקי אימון/הנחייה

שנה ג'

 

  •  מעגלי ראייה – קינסיולוגיה חינוכית
  •  עיוורון חיים מתקדמים
  •  חמשת האלמנטים על פי הגישה הסינית.
  •  צבעים
  •  נטרול התנהגויות כפייתיות - פוביות, התמכרויות, אובססיות.
  •  עבודה על פי אנרגיית המרידיאנים
  •  טכניקות מתקדמות לנטרול מתח רגשי
  •  תהליכי עבודה ממוקדי מטרה
  •  איזון כימית המוח על פי נוירוטרנסמיטורים
  •  פרקטיקום/סטאז'
  • הכנה והגשת תיקי אימון/הנחייה