מכללת ברק | הקשר בין איכות ארוחת הבוקר ל – IQ של ילדינו
אייקון צור קשר
לפרטים נוספים
ולהרשמה ללימודים
השאירו פרטיכם כאן ונשוב אליכם!

הקשר בין איכות ארוחת הבוקר ל – IQ של ילדינו

הילדים שלנו - הם האור של החיים שלנו, הם כל מה שרצינו אי פעם, בשבילם אנחנו מוכנים לעשות הכל.

אנחנו עובדים למענם, מתרוצצים ודואגים להם, לא ישנים בלילות, כל הזמן חושבים איך לעזור להם ולא מקפידים על הדבר החשוב ביותר – ארוחת בוקר וארוחת 10.

מחקרים רבים הוכיחו כי קיים קשר בלתי נפרד בין רמות ה – IQ אצל ילדים לבין איכות האוכל, כשהמדובר בעיקר בארוחת הבוקר ובארוחת ה – 10 שמעניקות לילדינו את ה"דלק" ליום מלא פעילות הדורשת ריכוז והקשבה.

רובינו לא מקפידים על איכות ארוחות אלה אנו מאפשרים לילדים ללכת לגן או לבית הספר לפעמים ללא ארוחת בוקר ולפעמים רק לאחר ששתו כוס שוקו עם וופל או עוגייה, משמע אנו שולחים אותם ליום ארוך ומפרך עם "תדלוק" של פחמימות ריקות וסוכרים מזוקקים, בנוסף אנו מציידים אותם להמשך היום גם בפחמימות ריקות -  בכריכים מלאים בממרח שוקולד או נקניקים מסוגים שונים המכילים צבעי מאכל ותוספי מזון בלתי רצויים ואף מסוכנים ,חומרים משמרים וחומרים שאמנם מאריכים את חיי המדף  של המוצר ,אולם תורמים לקיצור החיים.

כל הנ"ל גורמים לילדינו להפרעות קשב, בעיות ריכוז, מתח מוגבר, ירידה בראיה, ירידה ביכולת התפקוד ועוד.

אז מה כן?

פשוט מאד – לפתוח את הבוקר עם כוס תה צמחים, פרוסת לחם מחיטה מלאה עם טחינה או חומוס (לא קנויים) או חמאת בוטנים או דבש טבעי, או יוגורט ביו עם גרנולה, או פרי + 10 שקדים טבעיים או אגוזים טבעיים.

או – כוס שייק מירקות ופירות – סלרי + גזר + תפוח עץ + כף זרעי פשתן + כפית דבש אורגני.

או – אבוקדו + ביצה + פירכית + ירקות + כוס חליטת צמחים.

בכריכים ניתן למרוח טחינה או חומוס (בהכנה עצמית), או טונה, או חמאת בוטנים, או שמן זית עם זעתר, או שוקולד חרובים, או חביתה, או אבוקדו , בכריכים של הצהריים ניתן לשים חזה עוף , או חביתה, או להכין קציצות ירק .

כמובן שניתן לשלוח אותם לבית הספר עם קופסאות ובהן סלטים שונים וטריים, פשטידות שונות ומגוונות שטעימות גם כשהן לא חמות.

להוסיף ירקות חתוכים ופירות  ולראות מהר מאד את התוצאות.

לא לשכוח שתדלוק אמוציונאלי חשוב לא פחות – חיבוק, שיחה, הקשבה, סבלנות, סובלנות וים של אהבה.

חשוב מאד להבין כי התזונה אינה רק מה שיש לנו בצלחת, תזונה הינה גם האנרגיה אותה אנו מכניסים לתוכנו וסופגים מהסובבים אותנו, דבר זה נכון לא רק לגבי ילדים אלא לגבי כל אחד ואחת מאיתנו.

נושא זה הוא רק אחד ממגוון רחב של נושאים הנלמדים במכללת ברק במסלול תזונה טבעית ובמסלול נטורופתיה מסלולי הלימוד במכללת ברק מעניקים ללומדים חווית העצמה אישית ומקצוע לחיים.

במסגרת מסלולי הלימודים הרב שנתיים במכללת ברק מושם דגש על הפילוסופיה של הרפואה הטבעית, הבנת חוקי הריפוי ומנגנון הריפוי העצמי המצוי בכל אחד ואחת מאיתנו והדרכים השונות לחיזוק מנגנון זה.

הבנת ההבדלים בין הרפואה הטבעית למערבית, הבנת התהליכים במחלה אקוטית ובמחלה כרונית, וההבנה כי מחלה אינה סיבה אלא תוצאה  משמע כל מחלה הינה סימפטום לדיסהרמוניה במכלול המרכיב את האדם – גוף/נפש/נשמה אם כן ברפואה הטבעית אנו מוצאים את הסיבה למחלה ומטפלים בה.

בלימודים עוברים הסטודנטים תהליכי מודעות רבים המסייעים להם להבין לשנות ולתקן הרגלים , ( הרגלים בתזונה, גמילה מעישון, התמודדות וטיפול בפחדים וחרדות ועוד), במהלך הלימודים ניתנים כלים לטיפול אפקטיבי ביותר הן בעצמינו והן באחרים כמו גם כלים לפתיחת קליניקה והשתלבות בעבודה.

כל הלימודים משלבים לימודים נרחבים של אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה.

הכיתות במכללת ברק הינן כיתות קטנות והיחס הוא יחס אישי לכל אחד ואחת.

מכללת ברק מהווה בית לסטודנטים כמו גם לבוגריה ומסייעת במציאת מקומות עבודה.

שיהיה לבריאות.